Min mediestatistikk, vel

image
Slik har min mediebruk vært den siste uken, sett bort i fra morsomme besøk innom Facebook og lignende.
Tid i minutter
Dag                                                                                    Fjernsyn     Radio    Papiravis    Nett
Torsdag 22:                                                                           60                0              0                45
Kommentarer: Etter jobb gikk jeg på konsert sammen med en gjeng øltørste journaliststudenter. Selv om min matforgiftede kropp ikke holdt ut til Röyksopp inntok scenen, ble det ikke store oppdateringene på nyhetsfronten denne kvelden. Nettbruken her er likevel ok+ pga de timene jeg var på jobb i Aftenbladet – da oppdaterer jeg meg jevnlig.
Fredag 23:                                                                             30               30            0                15
Kommentarer: Jeg reiste inn til Li for å tilbringe helgen med familie og kjæreste på hytta. I bilen på vei bort hadde jeg på radioen – slik jeg alltid har når jeg kjører bil. De 30 minuttene med tv-titting er et resultat av “God Morgen, Norge” under frokosten. Her er nettbruken  ganske lav, og det er rett og slett fordi jeg ikke har 3G-dekning oppe i fjellet, og derfor surfa jeg bare på morgenen, før vi dro.
Lørdag 24:                                                                              0                   0           25               0
Kommentarer: Hytta er som nevnt uten nett, men mamma og pappa holder papiravis, og da ble det til at jeg bladde gjennom og leste noen reportasjer i PLUSS – det var tross alt gårsdagens avis.
Søndag 25:                                                                           120               30          15               20
Kommentarer: I dag kom vi sent hjem fra hytta, og dermed ble de 20 minuttene med nyheter på nett konsumert i ett strekk. Da tok jeg igjen litt av det tapte. Ellers ble det radio i bilen, og tv-titt på kvelden – dog ikke så mye nyheter.
Mandag 26:                                                                             0                30            0               20
Kommentarer: Tjaaa. Nå var jeg lei av å kommentere, egentlig. Radio i bilen og sånt.
Tirsdag 27:                                                                            100              15            15            20
Kommentarer: Litt papir i dag, da jeg tok turen innom u1 på UiS, der avisene flyter – bokstavelig talt. Nesten, i hvert fall.
Onsdag 28:                                                                            60                   0              0            30
Kommentarer: Litt tv-titt og litt nyheter på nett morgen, ettermiddag og kveld.
Gjennomsnitt:                                                                     52,8                 15           7,8          21
Okei, her er tingen: På tirsdag (20.08) fikk jeg den triste meldingen om at nettet som er inkludert i mitt totale mobilforbruk hadde komme til veis ende. Jeg, student som jeg er, bestemte meg derfor for å ta det litt rolig i svingen. Som regel er jeg innom både aftenbladet.no, rogalandsavis.no og vg.no opptil flere ganger, men nå måtte jeg altså begrense meg til kun å lese på iPaden til de tidene jeg var hjemme – morgen og kveld. Med 10 min her og 10 min der ble det visst ikke mer enn et gjennomsnitt på 21 min til dagen.
Radio hører jeg som regel på kun i bilen, og siden jeg, student som jeg er, ikke har egen bil, begrenses det til når jeg låner min mors lyn av en Toyota Yaris ❤
Jeg er nok alt for dårlig til å lese papiraviser for tiden. I sommer jobbet jeg i Aftenbladet, og da fikk jeg den gratis på døra hver dag. Jeg innrømmer at jeg heller da ikke leste fra ende til annen, men da brukte jeg 15-30 min til papir. Jeg er så heldig at mamma og pappa holder avisen, og med familieabbonement kan jeg fikse det slik at jeg får e-avisen. Så det skal jeg jammen meg gjøre.
Men nå stikker jeg til Kreta. Sist jeg var der så jeg ut slik jeg ser ut på bildet. HOT.
Snakkes om en uke!
– Ulrikke
Leave a Reply

